Nu är det snart slut på året

Nu när året börjar närma sig sitt slut kanske det börjar bli dags att fundera på vad du vill ge dig själv för present när du infriat ditt nyårslöfte. Det gäller ju att hitta något som motiverar dig till att slutförar ditt löfte till dig själv. Jag brukar inte vara den som gillar att motivera med saker eller upplevelser. Men det kan vara ett sätt för att få igång motivationen.

Det kanske handlar om att ge sig själv en hel dag på Spa, paddla kajak eller äntligen få köra din drömbil. Allt detta och massa mer kan du hitta på upplevelser.com. Det är en sida där du köper det du vill ha. Och du behöver inte använda det på engång. Du har 365 dagar på dig att både använda det och byta det om du skulle ångra dig.

För mig så skulle motivationen till att upp nå mina mål vara att få ett dyk certifikat eller en jägarexamen.  Det skulle verkligen få min motivation att stegra sig från minimal till något som skulle likna ett maximalt läge.

Så vill du liksom jag bli bortskämd med lite upplevelser istället för saker så varför inte be dina vänner att titta in på upplevelser.com eller du kanske vill överraska din kille, flickvän, make, maka med något så tveka inte utan titta in på sidan.

Att njuta in i det sista.

Man burkar prata om att man skall njuta in i det sista. Och det var något som jag och sonen verkligen gjorde i går. Det var sista dagen som Liseberg hade öppet och eftersom vädret tillät så tänkte både han och jag att varför inte.

Sex timmar senare var kroppen slut och lika så alla kuponger som sparats under sommaren slut och det var dags att åka hem. Lite frusen och trött så var det dags för mat och sedan sängen. För man blev lite inkallad till tjänstgöring på måndags morgonen. Så för er som skall fira jul. Ta det lite varlig och lugnt.

Semester planer?

Nu när julens tid strax är förbi börjar det bli dags att börja fundera på vad man skall göra på årets näst bästa tid. Det vill säga sommaren. Är du som jag och går och funderar på vad man skall göra i sommar.

Kanske dags att prova en Camping? Om svaret på den frågan är Ja så tycker jag att du skall kika in på FirstCamp och bli inspirerad av vad deras campingar kan erbjuda dig och din familj. Jag kan nästan lova att du hittar något som gillar. Gillar du öst eller väst kusten så har dem det naturliga valet.

Reser du med familjen så finns det en barnklubb som ger dig och dina barn en trevlig upplevelse på deras campingplatser.

Så skynda dig nu in på FirstCamp och boka din sommar vistelse på någon av deras campingplatser och jag lovar att dina barn och du kommer ha ett trevligt minne för resten av era liv. Och genom att du kan boka direkt på deras hemsidan så är semesterresan bara några klick bort.

Tillbaka på jobbet.

Nu är man tillbaka på jobbet. Det har varit en skön tid borta från allt. Skönt att resa tankar. Men jag mår fortfarande inte bra. Men jag kommer göra det mesta för att komma igång med kropp och själ så fort jag bara kan.

Sagen utan slut...

När skall det ta slut. När skall dem ge upp kampen. och inte se henne som en inkomst utan som en person i behov av vård och stöd. Det har ju inte hänt än så länge.

Jag förstår inte mig på sjukvården i dag. Man ser att varje patient är en kostnad respektive en inkomst. Men vad skall man göra det enda med säkerhet vet är att dem inte alltid tänker på patientens bästa.

Inloggad och klar

Då var det dags igen. Inloggad och klar för att försöka tjänstgöra min natter den här månaden. Jag kommer att finnas här måndag till tisdag natt och tisdag till onsdag natt.

Sedan blir det en välbehövlig vila fram till kl 13:00 då blir det iväg på julklappsshopping med sonen och sedan blir det ett litet julbord fram till sena kvällen. Dagen efter är det APT, som går i friskvårdenstecken. Vi får väl se hur det går.

Tjao...

Ibland blir jag förvånad

Ibland blir jag förvånad över hur mycket telefonförsäljare det finns i Sverige. Utan jag tror att dem förökar sig likt råttor eller bakterier. För varje dag som går så blir dem bara fler och fler. Och jag förstår att dem som sitter och ringer åt dessa företag också behöver tjäna sitt dagliga bröd. Och jag måste erkänna att det finns ju både bra och dåliga försäljare.

Ett exempel på en bra är när dem ringer och frågar om man är intresserad och när man vänligt men bestämt tackar nej till deras erbjudande så tackar dem för sig och är allmänt hövliga. Men sedan har vi de som verkar jobba på att göra så många som möjligt irriterade innan dagens slut.

Det jag kan tycka är lite jobbigt är när dem ringer på dem mest konstiga tiderna. Vem i f a n tycker att de är okey att ringa kl 06:00 eller halv tolv på kvällen. Detta är inte ok enligt mig.

Så nu säger jag ring klocka ring så sluta nu ringa dem som inte vill att ni ringer.

Vad är det på tv ?

Är du som jag som vill ha koll på vad som går på TV. Då har jag den klart bästa guiden för dig för att göra din vardag enklare. Det handlar om en liten tidning som ger dig koll på vad som händer på tv under den kommande veckan.

Men tidningen är inte bara en guide över vad som går på tv. Utan det är en inblick i allt det intressanta och viktiga som går på tv under veckan. Blandar du detta med intressanta reportage så har du en fulländad tidning för både ung och gammal.

Du får inte bara tv-tablåer utan en chans att organisera ditt och din familjs liv på ett enkelt och bekvämt sätt. Vad blir resultatet av detta, jo inga mer krig om vem som får se på tv. För du kan på ett enkelt sätt se när ditt program går i repris eller om du vill välja att kanske spela in ditt program. 

På väg

 
Det är dags igen. Nu är vi på väg. Vägen dit är lång och jobbig men jag lovar att jag skall vara där senast om någon månad eller två. Hur jag skall ta mig dit vet jag inte men jag skall göra det ensam utan medeciner och annat skit som bara förstör kroppen. 
 
Så till er som står där och väntar. Var tålmodiga så kommer jag snart. Hoppas verkligen att ni står kvar när jag kommer dit.

Nu börjar hjärnan säcka i hop.

Det var länge sedan som jag kände så här. Det var länge sedan av ljus i tunneln var så långt borta.  Det handlar inte bara om en känsla på det personliga planet, det handlar också om en känsla på det professionella planet.

Jag känner att de som blir drabbat är dem nära och kära. Jag är konstant trött och känslan av misslyckande finns hela tiden som ett orosmoln över mig. Det jobbiga är att masken som jag varje dag tar på mig verkar innehålla tillräckligt stora hål för omvärlden att se igenom. Det märks tydligen att min själ inte är tipp topp.

Jag försöker hela tiden undvika frågan och viftar bort den. Undra när folk skall inse att jag är mer skadad än vad jag vill visa. Jag hoppas att den dagen är en bit bort och att jag är på väg upp ur svackan och inte faller fritt som jag gör just nu. Hur kommer sig denna svacka. Allt började för två månader när jag blev sjuk. En helt vanlig förkylning och inte visste jag att den skulle drabba mig så hårt så här långt efter.  Strax efter blev min svärmor sjuk och inlagd på sjukhus och där ligger hon fortfarande. Sedan är det mycket olyckliga omständigheter och händelser som gör att bit för bit så fallerar min mask. 

Välkommen morgon

Då var det morgon igen och dags att gå tilljobbet.  Det var med en konstig känsla som jag steg upp ur sängen. För första gången på länge så vakna jag innan klockan ringde. Inte för att jag var utvilad utan för att jag trodde jag höll på att få andnöd.

Så kallsvettig och skakig går jag upp för att sedan falla ner på golvet i köket utan anledning, eller jag vet anledningen men jag blundar för den. För just nu orkar  jag inte tänka på det.

Väl på jobbet inser jag att det kommer bli en otrolig dag. Det kommer bli mycket jobb men jag ser fram emot tiden 13:30. Då är det nämligen dags att gå hem. Så för er som orkar så kommer här en snabb sammanfattning av min kollega hur natten varit.

Från klockan 01:00-04:00 ett samtal och en sjukskrivning.

Från klockan 04:00-05:00 45 samtal och 5 sjukskrivningar.

Man kan ju med säkerhet inse att dem som jobbar på mitt jobb, vaknar någonstans mellan 04:00 och 05:00. Fast jag klagar inte ju tidigare dem sjukskriver sig ju bättre för mig. 

Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus