Det känns tomt...

Det är ett tag sedan som jag skrev här. Och det finns just nu inte mycket tid att skriva. Allt som går emot just nu gör detta. Jag vet inte hur jag skall vända det bara. Hoppas det vänder snart.

Hmm hur skall man tänka nu.

Nu börjar konkuernsen ses även för gamla SJ. Det handlar om att nu aggerar företaget som vilket företag som helst när dem utsätts för en konkuernssituation. Och det är ju inte konstigt i mina ögon. Men det verkar vara det i alla andras ögon. Om man utsätts för konkuerns så ser man över sina kostnader. Och när företaget inte gjort det på en längre tid. Så blir sparbetinget större.
 
Men jag ser också att detta kommer drabba många männsikor både på längre och kortare sikt. Direkt och indirekt. Det kommer skapa en oro hos arbetstagarna. Inte bara för att man riskerar att förlora jobbet utan vetskapen om att man inte vet im man har ett jobb eller inte. Men för första gången känns det som jag kan sitta lugn i båten och invänta vad företaget har att erbjuda. Detta eftersom jag officellt inte tillhör det drabbade företaget. 
 
Jag sitter på en tjänst men ändå inte. Jag är på ett vikariat och om detta avslutas så går jag bara tillbaka till min gamla företag och får en ny tjänst där. 
 
 

Ögoninflamation

 
Så här kan man se ut när läkaren har undersökt mig för min ögoninflamation. Men nu är det bara två dagar kvar av medicineringen. Så bara hoppas man blir frisk snart. Är väldigt segt att se suddigt och dubbelt.

Inloggad och klar

Då var man på arbetet igen. Man är inloggad och klar. Det känns som är dags att tjäna pengar. Både på den ena sättet och det andra sättet. Jag vet inte hur ni mår men jag känner att i dag så mår vi ganska ok.

Skriv vad ni känner för och känn er inte tvingade att skriva det som folk vill att du skall skriva.

Bilder från den senaste veckan...



 

 

 
 

Ännu en dag på jobbet-

Igår var en helvetesdag på jobbet med stopp i tre timmar. Det kanske inte låter så mycket men det drabbades ca 30 tåg och kanske ca 3000 resenärer. Men så blir det när trafikverkets leverantörer inte håller vad dem lovar. Dem har upptäckt en koppar stöld för ca en vecka sedan. Men just igår utan någon som helst förvarning så stänger dem banan för trafik.

Detta är enligt mig helt oacceptabelt. För att vi skall kunna göra vårt jobb krävs lite mer framförhållning än 3-4 min. Men vad skall man göra. Det är bara hoppas att det inte blev allt för många drabbade resenärer.

Sedan blev ju inte heller dagens morgon något av det som man hade önskat men det handlar bara om att göra det mesta av situationen

Skall det aldrig ta slut.

Nu börjar kroppen säga ifrån. Det känns som det aldrig skall ta slut. Idag ringde klockan kl halv 8 och det är ju inte tidigt men det var samtalet som var det jobbiga. Det var bara att väcka sambon och be henne göra sig i ordning.

Hennes mor hade mer eller mindre beordrat henne att komma och hälsa på henne. Detta eftersom hon inte sovit en blund och vågade inte blunda.

Detta har nu pågått i ca tre månader och min fråga är nu hur länge skall det pågå. Min kropp klarar inte så mycket längre.
Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus