En sten har fallit från mina axlar.

Idag vaknar jag upp till en ny dag. En dag där jag inte behöver fundera eller på något sätt känna en klump i magen eller på mina axlar. Och det är egentligen ganska konstig att man känner så när man inte fått något som man vill jobba med.

 

Men när funderingarna på om man skall ta jobbet eller inte går och gnager en varje dag i flera veckors tid då känns det ganska skönt när allt är klart. Nu är det bara upp till mig om jag vill fortsätta på vikariat eller om jag vill gå vidare inom företagen som jag egentligen är anställd av eller om jag vill pröva mina vingar någon annanstans.

 

Jag kan just nu bara känna en enorm frihet och glädje. Jag är glad för min kollega som fick jobbet och jag är glad att jag inte behövde ta något beslut. Och friheten att nu kunna bestämma vad jag själv vill är helt enorm. Men nu får jag sluta och babbla om detta eftersom vi har ett kallas i dag och ett kalas i morgon att planera och iordningställa. Men nu skall det bli bättre uppdateringar på bloggen. 

Kommentarer

Jag har läst några av dina inlägg och så bra att det känns bra nu.

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus