Stora planer....

med små människor ...
 
Det är det enda som händer idag. Idag är det mycket som händer för sonen och hans kompis som sover över. Känns som det kan bli en dos av uttråkning för oss vuxna. Men vad skall man säga.
 
Det är lättare attt acceptera att jag som vuxen är uttråkad än när ens barn kommer och säger att dem vill hitta på något och alla förslag man ger honom är antingen tråkiga eller bara inte coola nog. Kommer då fram till att han antingen får gå in på sitt rum och leka eller att han får titta på tv. 
 
Då väljer han att vara på sitt rum och någon timme senare får man en utskällning av honom för att man inte har städat hans rum när har har lekt färdigt där.
 
Men sonen fortsätter ju att förbrylla mig ibland. I torsdags hade han två val. Antingen åker vi och rider som han älskar eller så stannar vi hemma och städar för att vi skulle få gäster. Och han är ingen person som städar självmant.Men denna dag sa han 
 
- Pappa jag vill vara hemma och städa. Jag orkar egentligen inte städa men jag orkar heller inte rida. Så då väljer jag att jag städar istället, går det bra ?
 
Detta var sonens exakta ord och jag blev så överrumplad att jag inte visste vad jag skulle säga. Men vi var iallafall hemma och städade den dagen..

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus