Då har man jobb .....

Möttes man av glädjerop och glada miner när man steg in på jobbet. Undran är egentligen varför. Jo för att man kan andas ut. Vi har jobb i framtiden också eller i alla fall till 2024. Och det skall man väl glädjas åt.

Men frågan är vad har vi att glädjas åt. Det kommer ett nytt avtal och nya krav och nya förutsättningar. Det enda som jag vet med extrem sannorlikhet. Är att vi kommer att få det svårare att genomföra vårt jobb.

Jag hoppas att det finns både vinster och förluster i det nya avtalet. Så att vi har något att tjäna på att vi vann. Och inte bara har saker att förlora på att vi fortfarande har samma arbetsgivare. Men vi skal inte spekulera om framtiden utan att vi kan få hur avtalet ser ut, innan vi säger hur det är.

Men skit samma nu sitter man här på jobbet igen och funderar verkligen om det här jobbet är något för mig. Jag vet inte om jag vill längre, vill egentligen bara ut och gapa och skrika på folks om inte tycker som jag. Så är det någon som vet hur jag skall göra får gärna meddela mig om detta. Men jag får glädjas åt att i helgen lär jag göra ännu mindre än vad som var tänkt i den helgen. Det är whiskyprovning på G och då planerar jag att vara bakis…

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus