Framtiden ser intressant ut!

Jag måste säga som en sann fotbollssupporter till det svenska landslaget att när jag tittade på det svenska u-17 landslagets matcher mot Irak och mot Nigeria blir jag riktigt glad. Jag ser en attraktiv och intressant fotboll. Man ser ett lag i harmoni. Vilket var väldigt kul och se, dem kan gå hur långt som helst.

Tycker att laget har en härlig harmoni mellan stjärnor och grovjobbare. Vilket kan vara en förutsättning för att lyckas. Men det gäller även att stjärnorna får kreativ frihet men ändå att dem ställer in sig i ledet och jobbar för laget.

Nu skall vi i och för sig inte dra för stora växlar av en vinst och en oavgjord match. Men jag tycker på samma gång att av det jag har sett så har vi tillräcklig kvalitet för att slå ett lag som Mexiko.

Så hur många av detta lag spelar kommer en dag att spela i ett svenskt landslag. Jag skulle kunna tippa att när man sammanfattar deras karriärer så tror jag att en handfull av spelarna kommer kunna nå den nivån att dem får spela i det ”stora” landslaget.

Men hur man en vrider och vänder på saken så kommer det bli intressant att följa detta landslags framfart i framtiden.

Vill ni följa laget kolla här

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus