Fredag

Då var det dags igen. Det är alltså fredag och man laddar inför helgen. Låter som man skall festa hela helgen . Men det handlar om att man laddar för att orka. Det känns som det var längesedan som jag hade en helg bara för mig själv, ligga på soffan och inte göra något. Och vill jag göra något så gör jag det när jag vill och inte när någon säger att jag skall eller måste göra det.

Visst det är alltid trevligt med sällskap på helgen. Men just nu är det enda som jag eftersträvar är att få en helg och några dagars ensamhet. Är det för mycket begärt?

Veckan som gått har varit en riktig berg och dalbana. Man har haft enorma dalar och riktigt höga toppar och det handlar ju om att dem har kommit direkt efter varandra. Men så är det när man lever i en ovisshet. Men när jag äntligen tog beslutet igår så gick beslutet inte genomföra. Eftersom man måste vara på plats för att kunna göra det. Känns som att det var meningen att jag inte skulle göra det.

Men de är bara glömma nu för nu är det ändå försent. Och lika bra att bara göra det bästa av situationen.

Men nu tillbaka att det är helg. Och vad gör man på helgen. Jo man lyssnar på musik och ser på film, eller?

Så därför måste jag tipsa om en film som är helt grym, den heter Pitch Perfect. Den är e perfekt om man gillar sång, attityd och lite gammal hedlig high-skool kärlek. Men soundtracket till den här filmen är så grymt att jag nästan blir tårögd varje gång som jag lyssnar på den. Dem är så klockrena i kommenterar och sång i filmen.

 

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus