Frisk eller sjuk eller bara ....

Sitter och funderar. Jag vet inte om jag är frisk eller om jag är sjuk. Jag hoppas att jag är frisk för ajg har verkligen inte tid med att vaar sjuk. Det finns så mycket jag måste hinna ed och göra innan jag blir sjuk. 
 
Jag önskar att jag vågat tala när tiden fanns att berätta och jag önskar att jag vågat berätt när ljuset ändå fanns. Det fanns så mycket jag hade velat berätta men som ändå inte kom fram. 
 
När blickarna möttes och du såg på 
mig , insåg jag plötsligt att allt var
så rätt
 
Det avr så lätt allt var lätt, livet , kärleken
tills den dagen då du kom hem 
och allt gick snett.
 
Du berättade vad han sa och att de verkligen 
inte var bra. Vi grät ett tag och blundade
och hoppades att allt skulle bli bra
 
Dagarna flög förbi och inget sades, men en 
morgon insåg jag att nu var det bara jag. Jag var ensam
Tårarna faller vardag jag tänker 
på att nu är det bara jag .

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus