Hur mycket kaffe kan man konsumera egentligen

Precis som rubriken låter. Hur mycket kaffe kan man dricka utan att man mår illa. För min egen del så handlar det nog om en 10-15 koppar. Det är först då som jag känner hur kroppen tar stryk och börjar må illa.

Men allt beror ju faktiskt på om och hur man mår. Är jag ledig från jobbet blir det gärna lite mindre än på jobbet. När jag jobbar blir det gärna att man dricker för att ha något att göra. Jobbar man morgon så blir det för att man skall hålla sig vaken och är det på eftermiddagen är et för att man inte skall somna. Men det kan också vara så att det är det enda sättet att komma ifrån kaoset. Då kan det vara skönt att få lite luft och att man får en chans till ett avbrott i allt man håller på med.

Men att kaffe skulle vara bra för dig resp. dåligt för dig.  Tänker jag inte ta ställning till. 

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus