Rutiner

Klockan ringer och det är 04:48 på morgon. Jag ser mig omkring och letar yrvaket efter mobilen för att stänga av larmet. Smyger ut ur sovrummet för att inse att klockan verkligen är 04:50 och att det verkligen är dags att göra sig i ordning för att gå till jobbet.
Med sakta mak gör jag min dagliga rutin, innan jag går mot vagnen som skall ta mig till jobbet. Väl på jobbet startar vi med en ny av dem dagliga rutinerna. Hämta kaffe. Ett kaffe som inte är något av det godaste jag druckit men ändå. Vad skall man göra!

Numera är klockan 06:44 och man är inloggad och klar och redo eller inte för dagens övningar. Det är lite segt att behöva jobba just nu, men jag har så härliga kollegor som gör att livet känns mycket bättre. Det var längesedan som jag mådde så som jag gör.

Surfar runt på olika hemsidor för att se hur man på lättaste sättet kan utöka sina inkomster och inser ganska snart att det inte finns några enkla sätt. Inte som det fanns förr. Jo vars du kan spela för en tio och vinna miljoner och då är det lätt. Men få någon extra inkomst utan att egentligen behöva jobba stenhårt för det verkar det inte finnas. Eller finns det någon där ute som vet något bra som är värt att testa

Nu skall jag återgå till arbetet för att finna sinnesjämnvikt och ta några munnar av det än så länge varma kaffet.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus