Ibland blir jag förvånad

Ibland blir jag förvånad över hur mycket telefonförsäljare det finns i Sverige. Utan jag tror att dem förökar sig likt råttor eller bakterier. För varje dag som går så blir dem bara fler och fler. Och jag förstår att dem som sitter och ringer åt dessa företag också behöver tjäna sitt dagliga bröd. Och jag måste erkänna att det finns ju både bra och dåliga försäljare.

Ett exempel på en bra är när dem ringer och frågar om man är intresserad och när man vänligt men bestämt tackar nej till deras erbjudande så tackar dem för sig och är allmänt hövliga. Men sedan har vi de som verkar jobba på att göra så många som möjligt irriterade innan dagens slut.

Det jag kan tycka är lite jobbigt är när dem ringer på dem mest konstiga tiderna. Vem i f a n tycker att de är okey att ringa kl 06:00 eller halv tolv på kvällen. Detta är inte ok enligt mig.

Så nu säger jag ring klocka ring så sluta nu ringa dem som inte vill att ni ringer.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus