Välkommen morgon

Då var det morgon igen och dags att gå tilljobbet.  Det var med en konstig känsla som jag steg upp ur sängen. För första gången på länge så vakna jag innan klockan ringde. Inte för att jag var utvilad utan för att jag trodde jag höll på att få andnöd.

Så kallsvettig och skakig går jag upp för att sedan falla ner på golvet i köket utan anledning, eller jag vet anledningen men jag blundar för den. För just nu orkar  jag inte tänka på det.

Väl på jobbet inser jag att det kommer bli en otrolig dag. Det kommer bli mycket jobb men jag ser fram emot tiden 13:30. Då är det nämligen dags att gå hem. Så för er som orkar så kommer här en snabb sammanfattning av min kollega hur natten varit.

Från klockan 01:00-04:00 ett samtal och en sjukskrivning.

Från klockan 04:00-05:00 45 samtal och 5 sjukskrivningar.

Man kan ju med säkerhet inse att dem som jobbar på mitt jobb, vaknar någonstans mellan 04:00 och 05:00. Fast jag klagar inte ju tidigare dem sjukskriver sig ju bättre för mig. 

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus