Morgon

Jag vet att man inte skall vara långsint eller så, men ibland blir jag bara lite trött på människor. Jag önskar att fler människor står för vad dem gör eller vad dem vill göra. Och inte ändra sig i sista minuten.
Jag menar om någon kommer och frågar en sak, och jag svarar ja. Så gör jag ju inte det utan att kollat upp vad det gäller först. Men alla kanske inte är som jag och funderar innan man svarar.
Uppspelad situation från morgonen på jobbet.

(Tågvärden) Ny påstigna
(Resenären) Jag måste till jobbet men jag har inga pengar och jag är försenad.
(Tågvärden) men du måste ha en giltig biljett annars måste du gå av tåget.
(Resenären)Det tänker jag inte göra. Jag är försenad och måste till jobbet.
(Tågvärden) Då ringer jag polisen som får eskortera dig av tåget för har du ingen biljett får du inte åka med.
 
Då sätter sig resenären demonstrativt ner och vägrar flytta på sig. När lokföraren kommer och försöker prata med resenären väljer han att springa mot resenären som i sin tur springer ner lokföraren som tappar balansen och hamnar i knät på en annan resenär. Det blir lite tumult och plötsligt står kunden och lokföraren som två tuppar och muckar med varandra. När känslorna svalnat av väljer kunden att gå ut genom tåget för att mötas av polisen.
Där skriker personen att han blivit misshandlad och att han skall anmäla alla som jobbar på tåget.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus